FAQ

Her finder du svar på de mest gængse spørgsmål ift. bogføring og økonomistyring samt vores arbejdsgang.  

Kan I overtage min bogføring midt i et regnskabsår?

Ja, det kan vi sagtens.

Hvorfor kan jeg ikke bare bogføre mine bilag selv?

Det kan du også. Men som så meget andet er bogføring og regnskabsforståelse et håndværk, som kræver masser af øvelse og erfaring at forstå. Hvis du er villig til at lære håndværket, kan du godt selv bogføre og afstemme. Men vi tror på, at din tid er brugt bedre på at udvikle din forretning. I længden skaber det størst værdi for dig selv.

Læs her mere om "Hjælp til bogføring".

Hvordan fungerer det, hvis I skal lave mit regnskab hjemme hos jer selv?

Du sender dine bilag til os og lader os klare resten. Vi har intet imod at modtage bilag i papirformat, men vi foretrækker at modtage bilagene elektronisk. Der findes gratis apps, hvor du ved at benytte kameraet på din telefon kan sende bilaget i en mail. Hvis du allerede har en scanner, kan du selvfølgelig også bruge den. Har du mange papirbilag, kan du sende dem til os med posten. Bor du tæt på, kan vi også afhente dem hos dig.

Kan I lave arbejdet hos mig?

Ja, det kan vi godt. Du skal dog være opmærksom på, at vi i så fald tager os betalt for kørslen. Vi har trods alt ikke flere timer i døgnet end alle andre, og vi foretrækker at arbejde fremfor at køre. Skal vi starte bilen, må vi nødvendigvis have dækket den tid og de omkostninger, som er forbundet med det.

Vælger du et abonnement, sørger vi for, at eventuel kørsel er inkluderet i din månedlige pris.

Læs her mere om vores abonnementer "Priser på bogføring og økonomistyring".

Opbevarer I mine bilag?

Ja, det gør vi. Men kun elektronisk. Du er velkommen til at aflevere papirbilag til os, men så scanner vi dem ind og gemmer dem elektronisk. Vi påtager os ikke at gemme dine papirbilag.

Hvor mange bilag kan I nå på en time?

Alle bilag er ikke ens. Simple bilag kan man nå hundredvis af på en time, mens et tilpas kompliceret bilag kan tage en hel time. I gennemsnit mener vi, at 30 bilag i timen er realistisk. Det er vigtigt, at der er tid til at overveje alle aspekter som fx moms, skat og periodisering, inden man bogfører. Den tid man bruger på at være omhyggelig, kommer tilbage igen, når man ikke efterfølgende skal rette fejl.

Gælder abonnementsprisen også, hvis jeg er bagud med min bogføring – eller det ikke stemmer?

Nej, abonnementsprisen omfatter bogføring fra aftalens indgåelse under forudsætning af, at vi overtager et opdateret og afstemt bogholderi. Vi sørger gerne for, at bogføringen og afstemningerne kommer på plads, men det betales der ekstra for ved opstart. Vi aftaler prisen, inden vi går i gang, og når først det hele er på plads, træder abonnementsprisen i kraft.

Læs her om vores ydelser inden for "Afstemning"

Indeholder abonnementet alt, så jeg ikke får ekstra regninger?

Vi skræddersyr abonnementet, så det passer til dine behov. Det vil fremgå tydeligt af aftalen, hvad dit abonnement indeholder, og du vil aldrig modtage ekstraregninger, hvis opgaverne, vi udfører, hører med i abonnementet. Ønsker du, at vi skal lave noget, som ikke er en del af dit abonnementet, vil vi gøre opmærksom på dette, og prisen aftales fra gang til gang.

Hvad sker der med prisen, hvis mine behov ændrer sig?

Prisen på abonnementet vil ændre sig, så det afspejler det arbejde, vi laver for dig. Men prisen vil aldrig ændre sig, uden vi på forhånd har aftalt det. Vi holder løbende øje med, om abonnementet passer til de faktiske forhold. Er det ikke tilfældet, vil vi kontakte dig med henblik på at få justeret indholdet af aftalen – hvad enten det bliver dyrere eller billigere for dig.

Reviderer I mit regnskab?

Nej, vi er ikke revisorer. Lovgivningsmæssigt er en del selskaber fritaget for revisionspligt. Det gælder fx enkeltmandsvirksomheder, men også selskaber med lille omsætning. Er der krav om, at dit regnskab revideres, eller ønsker du at få det gjort alligevel, afleverer vi dit materiale til din revisor, som beregner din skat, laver en årsrapport og rapporterer den elektronisk til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen hvis påkrævet. Vi står for den løbende kontakt til din revisor, så du kan bruge din tid på noget andet.

Jeg kender ikke selv en revisor – hvad gør jeg så?

Vi samarbejder med en revisor og indhenter gerne et tilbud til dig. Herefter sørger vi for, at revisoren får alt nødvendigt materiale, og at vi svarer på de spørgsmål, der måtte være. Du behøver altså ikke selv at bruge tid på det.

Læs her mere om vores ydelser inden for "Revision".

Er I de bedste?

Vi ønsker ikke at nedgøre vores kolleger ved at påstå, at vi er bedre end dem. Faktisk tror vi på, at alle i vores branche udfører et godt stykke arbejde. Vi er 100 % engagerede i vores arbejde og sætter en stor ære i at udføre det korrekt. Om vi er de bedste, vil vi overlade til kunden at vurdere.

Er I de billigste?

Det er ikke sikkert. Vores filosofi er at have de rigtige kompetencer, så vi sikrer, at dit regnskab er lavet korrekt. Derfor hævder vi heller ikke at være de billigste. Vi bestræber os på at levere den bedste ydelse til den bedste pris. Men vi vil ikke gå på kompromis med kvaliteten for at være billigst.

Hvorfor vælge jer?

Når du vælger nogen til at stå for dit regnskab, handler det for os først og fremmest om tillid og kompetence. Vi udfører ikke vores arbejde på samlebånd - hos os, er hver enkelt kunde unik. Vi lytter til dine behov og tilrettelægger vores arbejde derefter. Kort sagt, vi er her for dig.

Få her flere gode grunde til at vælge os som din "Bogholder".

Jeg har ikke selv et økonomisystem – kan I hjælpe med det?

Ja, det kan vi. Du kan vælge et gratissystem eller købe en licens til e-conomic, som vi selv benytter. En licens købt via os koster under 100 kr. om måneden og kan inkluderes i dit abonnement. Ulempen ved en licens købt via os, er, at du ikke selv har adgang til dit regnskab. Fordelen er, at licensen er billigere, end hvis du selv køber den. Om du skal vælge den ene eller den anden løsning, afhænger af dit behov for at have direkte adgang til dine tal.

Hvor længe er jeg bundet af et abonnement?

Der er ingen bindingsperiode. Dit abonnement kan opsiges med en måneds varsel til udgangen af en måned.

Hvad sker der med mit regnskab, hvis jeg opsiger mit abonnement?

Vi bogfører som udgangspunkt i dit eget økonomisystem, hvor du selv ejer licensen. Selvom du opsiger dit abonnement hos os, har du altså fortsat adgang til alle dine data.

Har du købt licens via os og dermed ikke selv har adgang til dit regnskab, kan licensen ændres, så du selv betaler for den og dermed opnår adgang til dit regnskab. Alternativt leverer vi alle data til dig, så du kan overføre dem til et andet system.

Fik du ikke svar på dine spørgsmål?

Klik på den ydelse, som du vil vide mere om:

Alternativt kan du udfylde formularen nedenfor.

Få et uforpligtende tilbud

Udfyld formularen, og få et uforpligtende tilbud på din opgave. Vi vender tilbage hurtigst muligt.